Een hart onder de riem voor kappers!
Een hart onder de riem voor kappers!
Deze week overlegt het kabinet of de kapperszaken begin volgende week hun deuren weer mogen openen. Dat zou niet alleen een opluchting voor de kappersbranche zelf zijn maar ook voor de dames en heren die ’s ochtends voor de spiegel staan en worden geconfronteerd met een bobkapsel dat uit de bocht is gevlogen, highlights die niet lockdown-proof waren en een pony waarin op een onflatteuze manier zelf de schaar is gezet.
Cadeautje voor de kappers
Er ligt dus veel werk voor de kappers in het verschiet! Nog even volhouden en de kapperszaken mogen – met extra beschermingsmaatregelen – hun werkzaamheden naar alle waarschijnlijkheid volgende week maandag weer herpakken. Eindelijk die kappersschaar in al die warbollen en corona-kapsels. Wil jij van je eerste kappersbezoek een feestje maken? Verras dan je favoriete haar-held met een origineel kappers-cadeau van MyMitella.
Tips voor kappers: Zo komen je klanten snel weer bij je over de vloer
Klanten willen zich veilig voelen. Hebben ze daar twijfels bij, dan zullen ze niet bij je naar binnen stappen. Samen met vakbond CNV en de ANKO is een knipprotocol opgesteld, waar het RIVM en het kabinet zich op dit moment nog over buigt. Welke maatregelen in het protocol ook worden opgenomen, belangrijk blijft dat de klant zich veilig voelt en dat jij laat zien welke maatregelen je hebt genomen.
- Hang op de deur een overzichtje met de maatregelen die jij hebt genomen.
- Laat klanten bij binnenkomst hun handen desinfecteren.
- Laat klanten niet naast elkaar plaats nemen maar laat er altijd 1 stoel tussen staan.
- Draag plastic wegwerphandschoenen
- Of mondkapjes verplicht worden, dat is nog niet bekend. De meeste klanten zullen het echter op prijs stellen als alle medewerkers er wel eentje dragen. Zo zien zij dat de kappers ieders veiligheid en bescherming serieus nemen. Tegenwoordig zijn er ook stijlvolle zwarte stoffen mondkapjes verkrijgbaar.
Prijzen aanpassen?
Je zaak 2 maanden sluiten, dat hakt er bij alle kappers zwaar in. Nu de maatregelen van de intelligente lockdown versoepelt gaan worden, mogen de kapperszaken binnenkort eindelijk weer open. Dat wil niet zeggen dat de omzet direct weer op peil zal zijn. Ten eerste kunnen niet alle stoelen tegelijkertijd gevuld worden en ten tweede moet er geïnvesteerd worden om te voldoen aan het nieuwe knipprotocol. Pas jij je prijzen aan? Het beste kun je dit goed aan de klant uitleggen. Wees open en eerlijk, dan zullen je klanten het begrijpen en een prijsverhoging accepteren.